Присоха Ганна Леонідівна

                      МАТЕМАТИЧНА ГРА « КВК»
 


                                                                                             Виховний захід провела
                                                                                        вихователь ГПД 
 ЗОШ № 9
                                                                      Присоха Г.Л.
                                                           2014 р.
                                                                                                  

МАТЕМАТИЧНИЙ КВК ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ

Мета: за допомогою різних вправ закріпити знання таблиць додаван­ня і віднімання; формувати вміння й навички розв'язувати задачі; розви­вати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість,  пізнавальну самостійність, творчу активність; ви­ховувати цікавість, інтерес до математики, працелюбність, почуття дружби.
Обладнання:   картинки  з прикладами , числами,  малюнки  з казковими героями,  картинки-відгадки на загадки, фішки для оцінюван­ня, медалі.
Хід гри

І Організаційний момент. Розподіл на команди. Визначення командирів. Оцінювання за конкурс.

1. Вступне слово вчителя.
— Ми зустрілися, щоб пограти у гру, яка називається «Математичний КВК». Сьогодні нам знадобляться математичні знання, розум, кмітливість, винахідливість.
— Зараз поділимося на дві команди, адже будемо між собою змагати­ся.
— Кожній команді буду задавати запитання. За правильну відповідь ви будете отримувати 1 бал(фішка), за неправильну — нуль.  Переможцем гри буде та команда, яка набере найбільшу кількість балів (фішок).
2. Розминка.
А) Показати многокутник у якого 3 сторони, 3 кути, 3 вершини?
В) Як можна назвати цю фігуру? (Многокутник, прямокутник, чотирикутник, квадрат)
Усні обчислення
·   назвати сусідів чисел  : А) -5; Б)- 8.

ІІ  Повідомлення конкурсів. Завдання конкурсу.  Конкурс «Полий квіти»
А ви скажіть мені, будь ласка,
Дружно і відверто,
Всі разом, голосно і залюбки:
Ви полюбляєте казки?
-         До нас у гості завітав казковий герой (  з’являється Маша) .
-         А ви знаєте хто це? З якого мультфільму?
Діти впізнають цей персонаж, розповідають з якого вона мультфільму (Маша та Ведмідь).
-         Ведмідь задав Маші багато складних завдань, а вона сама впоратися з цим не може  і просить вашої допомоги.  Діти допоможемо Маші?
Повторити правила гри (прикріплені на дошці).
     На квітах написані приклади, а на краплинках - відповіді. Діти по черзі з кожної команди вирішують приклад і краплинку з правильною відповіддю  прикріплюють на квіточку.
За кожну правильну відповідь отримують 1 бал. (1 фішку).
             

 2. Конкурс «Загадки  і відгадки» . Задачі у віршах.
— Настав час порозв'язувати задачі!
а) Півень залетів на тин,
    А там – півник ще один.
    Скільки півників усіх?
    Полічи-но швидко їх.  (1+1) 
б) Ось листок і грибок,
    Ще листок і грибок.
    Скільки є усіх листків?
    Скільки є усіх грибів?  (1+1)
а) Дві пташини  прилетіли
    І собі гніздечко вили,
    Потім ще одна до них
    Підлетіла, й знявся крик.
    Скільки всіх їх – полічіть –
    Там на дереві сидить ?(2+1)
б) Горобець і дві синиці
   Он летять до годівниці.
   Скільки птахів,  підкажіть,
   Будуть вдячні за обід? (1+2)
а) Двоє курчаток стоять,
     Двоє курчаток сидять.
     Полічіть якнайточніше,
    Дайте відповідь скоріше:
    Квочка кличе всіх малюток,
   Скільки з’явиться курчаток ? (2+2)
б) Три веселих киці
     Грались на травиці.
    Мурчик теж до них прибіг.
    Скільки кошенят усіх ? (3+1)
а) Ось дідусь розв’язав
Свій мішок широкий –
І зайчата поскакали
Хутко на всі боки.
Троє зникли у бузку,
Двоє на калині.
Скільки зайчиків приніс
Нам дідусь в торбині? (3+2)
б) Гляньте, білочка одна
    Визирає із дупла.
    Ще одна стрибнула з гілки,
    А за нею ще три білки.
    Просим вас, діти милі,
    Щоб ви білок полічили. (1+1+3)
а)Пані багаж оглядала –
   Речей щось лишилось замало:
   Валіза,софа і картина,
   Коробка, баул та корзина…
  А де ж цуценя загубилось?
  Втекло, а чи вдома лишилось?..
  Речей мерщій полічіть
  Та скільки лишилось – скажіть.(6)
б) Каже мати  - квочка :
- В мене два синочки
І чотири дочки.
Скільки діток у квочки?(6)
а) Мавпа- мама для дітей
Шапочки в’язала .
Три клубочки закотились,
А чотири залишилось.
Скільки треба ниточок
Для мавпячих шапочок?(7)
б) Іде маленька Валя,
Веде її Наталя.
Їм назустріч – п’ять хлоп’ят .
Скільки стало всіх малят?(7)
а) Ці веселі каченята
Люблять плавати й пірнати.
Шість – поплили в далину,
Два – пірнули в глибину.
Скільки в річці каченяток?
Хто з вас може підказати? (8)
б) Ось до класу на урок
Прилетіло шість сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (8)
3.       Конкурс «Художник».  Порахуй і розфарбуй. Склади пазли.
-         Ведмідь зашифрував малюнок. Треба розв’язати приклади і розфарбувати частинки малюнка. Скласти частинки малюнка так, щоб вийшов малюнок.

4.Конкурс «Природа і культура». Сфера життєдіяльності.
Ці питання діти обговорюють всією командою і виносять правильне рішення.
А) Де не знайдеш сухого каменя? (У воді.)
Б) Якою рукою краще розмішувати чай? (Чай краще розмішувати ложкою.)
А) Росло чотири берізки. На кожній берізці -  по чотири великих гілки. На кожній великій гілці – по чотири маленьких. На кожній маленькій гілці – по чотири яблука. Скільки всього яблук ? (Жодного, на березах яблука не ростуть.)
Б) Настала довгоочікувана зима. Спочатку зацвіла одна яблуня, а потім – ще три сливи. Скільки дерев зацвіло ? (Взимку дерева не цвітуть.)
А) Що залишиться, якщо з’їсти одну сливу? (Кісточка.)
Б) Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (Коло.)
А) Якщо курка стоїть на одній нозі, то її маса – два кілограми.
Якою буде маса курки, якщо вона буде стояти на двох ногах? (Два кілограми.)
Б) Скільки лап у двох ведмежат? (Вісім.)
А) З- під воріт видно вісім котячих лап. Скільки кішок у дворі? (Дві.)
Б) По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього летіло птахів? (Два.)
Б) Чи може страус називати себе птахом? (Ні, бо він не вміє говорити.)
А) Скільки ніжок у кішки? (У кішки – лапки.)
- Які ви діти молодці! З усіма завданнями впоралися,  допомогли  Маші.
4. Підсумок конкурсу
Після завершення останнього конкурсу командири  обмінюються командами для підрахунку балів ( за кожну правильну відповідь у конкурсах -  фішка). Перемогла та команда,  яка отримала більше фішок. А діти тим часом « на обличчях» малюють свій настрій.

1. Оцінка КВК учнями
— Чи сподобався вам конкурс?
— Поставте ротик «на обличчях», які лежать на ваших партах, залеж­но від вашого ставлення до конкурсу.
— Яке завдання було найцікавішим?
 2. Нагородження учасників КВК великими і малими медалями.

Комментариев нет:

Отправить комментарий