Бобух А.В.

НА Гостині у сонечка
На галявині здоров’я
Мета: створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширювати поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а отже – благополуччя і добробут усієї України, її майбутнє; розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан; прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом; дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я; виховувати корисні звички, що допоможуть зміцнити здоров’я.

Хід заходу.
Вихователь:
Доброго здоров’я, діти доброго вам дня!
Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне!
А здорового і веселого – щастя не мине!
1 учень:
Гостей наших радо усіх зустрічаєм,
Для них привітання від групи ми маєм.
Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,
Щоб діточки ваші здорові росли,
Щоб смуток і горе назавжди пішли.
Вихователь:Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб.
 2 учень:
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б’ється в нім щоднини.
Це ж чудово для людини!
3 учень:
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
4 учень:
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує.
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
5 учень:
Бо здоров’я - це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Вихователь: У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я». Щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я, вести здоровий спосіб життя. Кожен з вас неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше немає і не буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети – це людина, а найцінніший скарб людини – це здоров’я.
Вихователь: Придивіться до сонечка на дошці. Чого у нього бракує? Так промінців. Якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє всіма сонячними барвами. Девізом нашого свята будуть слова:
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба промінці зібрати!
Народна мудрість каже, що здоров’я прибуває краплинами, а зникає пудами. Ці краплини здоров’я прибувають завдяки використанню низки умов. Про ці умови ми сьогодні дізнаємося детальніше.

Перший промінчик «Режим дня»
Вихователь:  Для того щоб людина була завжди охайною, усе встигала зробити, не спізнювалася на роботу, на заняття, вона повинна дотримуватися режиму дня.
Гра «Плутанина»
Діти розміщують у певній послідовності сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня.
   Молодці! Сонечко має перший промінчик.

Другий промінчик «Гімнастика. Активний відпочинок»
Вихователь: Здоров’я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради.
Поради шкільного лікаря
Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі.
Швидко буде все рости.
Хто здоровим бути хоче –
Вмій здоров’я берегти.
Лікар: Поведемо зараз хвилинку здоров’я «Набираємося сили».
Нахилилися вперед.
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І на місце повернулись.
Вихователь: після навчання найкращим відпочинком для вас є заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, а взимку – на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі.
Рух це життя.
Він зміцнює здоров’я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров’ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди,
Здоров’я, юність силу дасть
І творчої наснаги!

Третій промінчик «Чистота – запорука здоров’я»
Заходить Королева Чистоти
Королева Чистоти: Добий день, любі діти та шановні гості!  Я не помилилася – це школа № …? Зараз ми разом з лікарем нагадаємо вам правила гігієни.
   Щоранку вмивайся, мий вуха та шию.
   Чисть зуби вранці та ввечері.
   Мий руки перед їжею, обов’язково після туалету.
   Коротко обстригай нігті.
   Ретельно мий овочі та фрукти.
   Не смокчи та не гризи різні предмети, пальці та нігті.
Королева і Лікар (разом). Якщо дотримуватиметеся цих правил, то будете здоровими.

Четвертий промінчик «Їжа – джерело росту і здоров’я»
6 учень:
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Вихователь: Наші вітамінки розкажуть  самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте!
Вітамін А: Якщо хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.
Вітамін В: Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.
Вітамін С: якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі – лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
Вітамін D: Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку. Ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: улітку його промінці разом із засмагою передають вам вітамін D, тобто мене.
Вихователь: Їжа за кількістю та якістю має відповідати вашому вікові. Бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову та фізичну енергію.


П’ятий промінчик «Навколишнє середовище і здоров’я»
Вихователь: Оскільки людина – це частина природи, то здоров’я людини, зокрема ваше, залежить від здоров’я природи.
7 учень:
Помандруйте в поле, в гай –
Трав і квіт там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете безліч ліків.
8 учень:
Як зустрінуться вам, друзі!
Запашні ромашки в лузі,
Не забудьте ім. вклонитись,
І пелюсток росою вмитись.
9 учень:
Бо ромашкові відвари –
То найкращі ліки-чари.
Вихователь: Молодці, гарні вірші розповіли. Що можуть зробити діти для збереження природи від забруднення?
Орієнтовні відповіді учнів:
-         Висаджувати дерева і кущі, адже рослини допомагають очищувати повітря від шкідливих речовин.
-         Економити воду, тепло та електроенергію. Щоб у домі була вода й тепло, потрібно спалити багато вугілля, газу чи мазуту. А чим більше спалюють, тим більше забруднюють природу.
-         Викидати менше сміття. Адже для його переробки працює багато заводів, що також забруднюють природу.
Вихователь: Пропоную пограти у гру «10 правил». Це ті правила, що ви маєте виконувати щодня. Я зачитуватиму початок правила, а ви маєте доповнити його. Добре?
1.     Як прокинувся – вставай,
Ліні волі …(давай)
І під музику бадьору
Ти зарядку …(починай).
Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім….(любити),
Мило, пасту, гребінець –
Будеш справжній …(молодець).
2.     Зуби добре вичищай,
Милом руки …(вимивай).
Пам’ятай про основне,
Що здоров’я - … (головне).
3.     Але ти не поспішай,
Подивись спочатку,
Чи нічого не забув,
Чи усе в … (порядку).
4.     І дивись, не барись,
В школу швидко, швидко …(мчись).
В школі, в класі не брудни.
Сміття бачиш …(підніми).
5.     Не носи в кишені жуйки
Крейду, яблука і булки,
Кнопки, цвяхи, сірники,
А  носи … (носовички).
6.     Будьте всі здорові, діти,
З усмішкою в світ …(ідіть).
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими …(ростіть).
7.     Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались,
Так роби, щоб люди звикли –
Ти у всьому завжди …(приклад).
8.     Щоб міцне здоров’я мати,
Треба добре … (пам’ятати)
Дітям правила прості,
А за змістом … (золоті).

Шостий промінчик «Корисні й шкідливі звички»
Вихователь: Які ви знаєте процедури, що допомагають загартовувати організм? Адже вони також додають бадьорості й сили, а головне – це корисні звички.
Орієнтовні відповіді учнів:
ü Повітряні і сонячні ванни
ü Обтирання тіла мокрим рушником
ü Обливання холодною водою
ü Миття ніг прохолодною водою тощо
10 учень:
Повітря сонце і вода –
Для всіх хвороб просто біда.
Тож гартуватись, дуже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
11 учень:
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай,
Морозу, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
Вихователь: Недарма народна мудрість каже: «Сонце, повітря та вода – наші найкращі друзі!». Памятайте завжди про це. Що ви знаєте про шкідливі звички?
12 учень
Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходить за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
13 учень:
Наркотики і цигарки, спиртне –
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними –
Здоровю буде крах.

Сьомий промінчик «Веселий настрій і здоровя»
Вихователь: Чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирою усмішки? Ми вже говорили проте, що гарний настрій – це ознака здоровя. Смуто, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоровя людини. Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.
          Учні розповідають гуморески.
               Уже мився.
-         Умивайсь, бери, синочку,
Швидше-бо не мнися!
-         Так за мене он, в куточку,
Кіт уже умився.

Вася йшов до школи.
Із портфелем у руці.
А під вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
-         Васю, - пирснули хлоп’ята, -
А чи борошном із татом
У млині всю ніч носив?
-         Ні, - мали йпригладив чуба
І протяг легким баском, -
Це я довго чистив зуби
Білосніжним порощком.

Кури насміхаються.
Наш малий Іванко
Вранці не вмивається.
З нього біля ганку
Кури насміхаються.
А чому з Іванка
Кури насміхаються?
Бо вони щоранку
У піску купаються.

Вихователь: Діти, зараз ми розвяжемо весели йприклад.
ГАРНИЙ НАСТРІЙ + ? = ЗДОРОВЯ

-         Який гарний доданок ви б поставили на місце знака питання?
Учитель прикріплює замість знака питання малюнок клоуна з усмішкою.
Вихователь: Упродовж усього існування людства здоровя цінували понад усе. Наші пращури добре розуміли значення здоровя. у народних приказках і прислівях міститься безліч порад.
ü Здоровя маємо – не дбаємо,  а втративши – плачемо.
ü Здоровий злидар щасливіший від багача.

-         Які ще приказки про здоровя ви знаєте?
1.     Без здоровя немає щастя.
2.     Веселий сміх – це здоровя.
3.     Доки здоровя служить, то людина не тужить.
4.     Було б здоровя, а все інше наживемо.
5.     Бережи одежину знова, а здоровзмолоду.
6.     Вартість здоровя знає лише той, хто його втратив.
7.     Есела думка – половина здоровя.
8.     Глянь на вигляд і про здоровя не питай.
9.     Здоровому все на здоровя йде.
10.      Здоровя більше варте, як багатство.
11.      Здоровя з гроші не купиш
12.      Здоровя – найдорожчий скарб
13.      Здоровя - всьому голова.
14.      Здоровому все здорово.
15.      Здоров’я маємо – не дбаємо, а стративши плачем.
16.      У здоровому тілі – здоровий дух.
Вихователь: Так здоров’я  необхідно берегти, бо його важко відновити. А ви все робите задля збереження здоровя?
            Пограймо у гру «Овації».
            Підведіться всі ті, хто:
-         Робить вранці зарядку;
-         Не має шкідливих звичок
-         Любить фізкультуру
-         Старанно працював, допомагаючи сонечку.
Вихователь: Ми знайшли всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе.
Заходить королева Здоровя
Королева здоровя:
Ну все, доволі!
Розумні діти в … школі!
Памятайте:
Здоров’я – найбільше багатсво!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Вихователь: Сьогодні ми багато чого пригадали, дещо дізнались про нове, над чимось замислилися. Ростіть здоровими, діти, щоб ви раділи світові, а він вам!
Швидко спливають швилини –
Ось і прощатись пора.
Я на прощання вм зичу
Щастя, здоровя, добра.
Усі разом:
Здоровя – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!


Комментариев нет:

Отправить комментарий