На галявині здоров’я
Мета:
створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя;
розширювати поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а
отже – благополуччя і добробут усієї України, її майбутнє; розвивати бажання
вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан;
прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом; дати дітям корисні
поради щодо збереження і зміцнення здоров’я; виховувати корисні звички, що
допоможуть зміцнити здоров’я.
Хід заходу.
Вихователь:
Доброго здоров’я, діти доброго вам дня!
Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне!
А здорового і веселого – щастя не мине!
1 учень:
Гостей наших радо усіх зустрічаєм,
Для них привітання від групи ми маєм.
Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,
Щоб діточки ваші здорові росли,
Щоб смуток і горе назавжди пішли.
Вихователь:Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я –
це найдорожчий скарб.
2 учень:
Хто здоровий,
той сміється,
Все йому в
житті вдається,
Радість
б’ється в нім щоднини.
Це ж чудово
для людини!
3 учень:
Хто здоровий,
той не плаче,
Жде його в
житті удача.
Він уміє
працювати,
Вчитись і відпочивати.
4 учень:
Хто здоровий –
не сумує,
Над загадками
мудрує.
Він сміливо в
світ іде
Й за собою
всіх веде.
5 учень:
Бо здоров’я -
це прекрасно,
Здорово,
чудово, ясно!
І доступні для
людини
Всі дороги і
стежини!
Вихователь: У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я». Щоб бути
щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я, вести здоровий спосіб життя. Кожен
з вас неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше
немає і не буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети – це людина, а найцінніший
скарб людини – це здоров’я.
Вихователь:
Придивіться до сонечка на
дошці. Чого у нього бракує? Так промінців. Якщо ми зберемо всі промінці, то
наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє
всіма сонячними барвами. Девізом нашого свята будуть слова:
Щоб
міцне здоров’я мати,
Треба
промінці зібрати!
Народна мудрість каже, що здоров’я прибуває краплинами, а
зникає пудами. Ці краплини здоров’я прибувають завдяки використанню низки умов.
Про ці умови ми сьогодні дізнаємося детальніше.
Перший промінчик «Режим дня»
Вихователь: Для того щоб
людина була завжди охайною, усе встигала зробити, не спізнювалася на роботу, на
заняття, вона повинна дотримуватися режиму дня.
Гра «Плутанина»
Діти розміщують у певній послідовності сюжетні малюнки,
що відображають основні моменти режиму дня.
—
Молодці!
Сонечко має перший промінчик.
Другий промінчик «Гімнастика. Активний відпочинок»
Вихователь: Здоров’я ви маєте
берегти самі, а лікар вам дає такі поради.
Поради
шкільного лікаря
Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі.
Швидко буде все рости.
Хто здоровим бути хоче –
Вмій здоров’я берегти.
Лікар: Поведемо зараз хвилинку здоров’я «Набираємося сили».
Нахилилися вперед.
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І на місце повернулись.
Вихователь: після навчання найкращим відпочинком для вас є
заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, а
взимку – на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі.
Рух це життя.
Він зміцнює здоров’я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров’ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди,
Здоров’я, юність силу дасть
Третій промінчик «Чистота – запорука здоров’я»
Заходить Королева Чистоти
Королева Чистоти:
Добий день, любі діти та шановні гості!
Я не помилилася – це школа № …? Зараз ми разом з лікарем нагадаємо вам
правила гігієни.
—
Щоранку вмивайся, мий вуха та шию.
— Чисть зуби вранці та ввечері.
— Мий руки перед їжею, обов’язково
після туалету.
— Коротко обстригай нігті.
— Ретельно мий овочі та фрукти.
— Не смокчи та не гризи різні
предмети, пальці та нігті.
Королева і Лікар (разом). Якщо дотримуватиметеся цих
правил, то будете здоровими.
Четвертий
промінчик «Їжа – джерело росту і здоров’я»
6 учень:
Щоб мати
здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати
поживне і тільки корисне.
Не їсти
надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати
про вітаміни.
Вихователь: Наші вітамінки розкажуть
самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте!
Вітамін А: Якщо хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий
зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом,
петрушкою, зеленою цибулею та кропом.
Вітамін
В: Якщо ви хочете зростати
сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля,
горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.
Вітамін
С: якщо ви хочете мати міцне
здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі – лимон,
апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
Вітамін
D: Я
дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні
зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку. Ані на городі, я також маю для вас
корисні подарунки – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую
із самим сонечком: улітку його промінці разом із засмагою передають вам вітамін
D, тобто мене.
Вихователь: Їжа за кількістю та якістю має відповідати вашому
вікові. Бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову та фізичну
енергію.
П’ятий промінчик «Навколишнє середовище і здоров’я»
Вихователь: Оскільки людина – це частина природи, то здоров’я
людини, зокрема ваше, залежить від здоров’я природи.
7 учень:
Помандруйте в
поле, в гай –
Трав і квіт
там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете
безліч ліків.
8 учень:
Як
зустрінуться вам, друзі!
Запашні
ромашки в лузі,
Не забудьте
ім. вклонитись,
І пелюсток
росою вмитись.
9 учень:
Бо ромашкові
відвари –
То найкращі
ліки-чари.
Вихователь:
Молодці, гарні вірші розповіли. Що можуть зробити діти для збереження природи
від забруднення?
Орієнтовні відповіді учнів:
-
Висаджувати
дерева і кущі, адже рослини допомагають очищувати повітря від шкідливих
речовин.
-
Економити воду, тепло та електроенергію. Щоб у домі була вода й тепло,
потрібно спалити багато вугілля, газу чи мазуту. А чим більше спалюють, тим
більше забруднюють природу.
-
Викидати менше сміття. Адже для його переробки працює багато заводів, що
також забруднюють природу.
Вихователь: Пропоную пограти у гру «10 правил». Це ті правила, що ви
маєте виконувати щодня. Я зачитуватиму початок правила, а ви маєте доповнити
його. Добре?
1.
Як
прокинувся – вставай,
Ліні волі …(давай)
І під музику бадьору
Ти зарядку …(починай).
Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім….(любити),
Мило, пасту, гребінець –
Будеш справжній …(молодець).
2. Зуби добре вичищай,
Милом руки …(вимивай).
Пам’ятай про основне,
Що здоров’я - … (головне).
3. Але ти не поспішай,
Подивись спочатку,
Чи нічого не забув,
Чи усе в … (порядку).
4.
І
дивись, не барись,
В школу швидко, швидко …(мчись).
В школі, в класі не брудни.
Сміття бачиш …(підніми).
5. Не носи в кишені жуйки
Крейду, яблука і булки,
Кнопки, цвяхи, сірники,
А
носи … (носовички).
6. Будьте всі здорові, діти,
З усмішкою в світ …(ідіть).
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими …(ростіть).
7. Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались,
Так роби, щоб люди звикли –
Ти у всьому завжди …(приклад).
8. Щоб міцне здоров’я мати,
Треба добре … (пам’ятати)
Дітям правила прості,
Шостий промінчик «Корисні й шкідливі звички»
Вихователь: Які ви знаєте процедури, що допомагають загартовувати
організм? Адже вони також додають бадьорості й сили, а головне – це корисні
звички.
Орієнтовні відповіді учнів:
ü Повітряні і сонячні ванни
ü Обтирання тіла мокрим рушником
ü Обливання холодною водою
ü Миття ніг прохолодною водою тощо
10 учень:
Повітря сонце
і вода –
Для всіх
хвороб просто біда.
Тож
гартуватись, дуже, слід,
Щоб
врятуватися від бід.
11 учень:
На сонце личко
підставляй,
Водою тіло
обливай,
Морозу, холоду
не бійся,
А для
сміливості ти смійся.
Вихователь: Недарма народна мудрість каже: «Сонце, повітря та вода –
наші найкращі друзі!». Пам’ятайте завжди про це. Що ви знаєте про шкідливі звички?
12 учень
Шкідливі
звички, мовби тінь,
Все ходить за
тобою,
І так чекають
на ту мить,
Щоб потягнуть
з собою.
13 учень:
Наркотики і
цигарки, спиртне –
Це просто
страх,
Як ви
подружитесь із ними –
Здоров’ю буде крах.
Сьомий промінчик «Веселий настрій і здоров’я»
Вихователь:
Чи поліпшується в людини
самопочуття від гарного настрою і щирою усмішки? Ми вже говорили проте, що
гарний настрій – це ознака здоров’я. Смуто, журба, хвилювання, поганий настрій негативно
впливають на здоров’я людини. Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.
Учні розповідають гуморески.
Уже мився.
-
Умивайсь,
бери, синочку,
Швидше-бо
не мнися!
-
Так за мене он, в куточку,
Кіт уже
умився.
Вася йшов до школи.
Із
портфелем у руці.
А під
вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
-
Васю, - пирснули хлоп’ята, -
А чи
борошном із татом
У млині
всю ніч носив?
-
Ні, - мали йпригладив чуба
І
протяг легким баском, -
Це я
довго чистив зуби
Білосніжним
порощком.
Кури насміхаються.
Наш
малий Іванко
Вранці
не вмивається.
З нього
біля ганку
Кури
насміхаються.
А чому
з Іванка
Кури
насміхаються?
Бо вони
щоранку
У піску
купаються.
Вихователь: Діти, зараз
ми розв’яжемо весели йприклад.
ГАРНИЙ НАСТРІЙ + ? = ЗДОРОВ’Я
-
Який гарний доданок ви б поставили на місце знака питання?
Учитель
прикріплює замість знака питання малюнок клоуна з усмішкою.
Вихователь: Упродовж усього існування людства здоров’я цінували понад усе. Наші пращури добре розуміли
значення здоров’я. у народних приказках і прислів’ях міститься безліч порад.
ü Здоров’я маємо – не дбаємо,
а втративши – плачемо.
ü Здоровий злидар щасливіший від
багача.
-
Які ще приказки про здоров’я ви знаєте?
1. Без здоров’я немає щастя.
2. Веселий сміх – це здоров’я.
3. Доки здоров’я служить, то людина не тужить.
4. Було б здоров’я, а все інше наживемо.
5. Бережи одежину знова, а здоров’змолоду.
6. Вартість здоров’я знає лише той, хто його
втратив.
7. Есела думка – половина здоров’я.
8. Глянь на вигляд і про здоров’я не питай.
9. Здоровому все на здоров’я йде.
10. Здоров’я більше варте, як багатство.
11. Здоров’я з гроші не купиш
12. Здоров’я – найдорожчий
скарб
13. Здоров’я - всьому голова.
14. Здоровому все здорово.
15. Здоров’я маємо – не дбаємо, а
стративши плачем.
16. У здоровому тілі – здоровий дух.
Вихователь:
Так здоров’я необхідно берегти, бо його важко відновити. А
ви все робите задля збереження здоров’я?
Пограймо у гру «Овації».
Підведіться всі ті, хто:
-
Робить
вранці зарядку;
-
Не має шкідливих звичок
-
Любить фізкультуру
-
Старанно працював, допомагаючи сонечку.
Вихователь: Ми знайшли всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле,
ласкаве, веселе.
Заходить королева Здоров’я
Королева здоров’я:
Ну все, доволі!
Розумні діти в … школі!
Пам’ятайте:
Здоров’я – найбільше багатсво!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Вихователь: Сьогодні ми багато чого пригадали, дещо дізнались про
нове, над чимось замислилися. Ростіть здоровими, діти, щоб ви раділи світові, а
він вам!
Швидко спливають швилини –
Ось і прощатись пора.
Я на прощання вм зичу
Щастя, здоров’я, добра.
Усі
разом:
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
Комментариев нет:
Отправить комментарий