четверг, 23 марта 2017 г.

                    Самопідготовка
 І. Підготовчий етап
1. Психологічна підготовка учнів.
Завдання: оволодіти увагою учнів.
Методи й прийоми: дихальні вправи, точичні самомасажі, використання цікавинок, установки на роботу під музичний супровід. Можна також використати корекційні, розвивальні чи розважальні ігри.
Доцільно виконати вправи, які стимулюють духовні виклики дитини. Порівняти гучне місто і тишу лісу. Запропонувати перенести себе туди. Наголосити на тому, що надмірний шум псує здоров'я, від нього швидко наступає втома. Навчись поважати сусіда справа, сусіда зліва. Пошли їм добро і побажання успіху - отримаєш у відповідь добра й успіху в 4 рази більше! Чому?)
2.   Пригадування по "гарячих слідах"
- Пригадайте, що відбувалося сьогодні на уроках.
Завдання:    формування    навичок    пригадування    за    допомого напруження волі для відтворення необхідних у цей момент знань.
 Методи й прийоми: проблемні, бесіда. Вчитель може поставити навідні запитання. Доцільно згадати всі уроки, які відбулися і що там вивчалося).
-   Оцініть свою роботу на уроці.
Завдання: вчити учнів свідомо і критично ставитись до своїх успіхів. Формувати навички самооцінки власної навчальної діяльності, що підвищує впевненість учня в собі.
Діти аналізують свою діяльність, визначають, чи все на уроці добре зрозуміли. Саме ця робота дозволить учневі обрати свій індивідуальний режим виконання домашнього завдання за ступенем самостійності.
3.   Встановлення регламенту часу на виконання домашнього
завдання.
Завдання: вчити учнів ефективно розподіляти час, відведений на виконання домашнього завдання.
Поставити до відома дітей, що самопідготовка поділяється на дві частини, по 20 хвилин кожна.
Треба привчати учнів керувати часом при виконанні домашнього завдання. Спочатку вчителю необхідно самому прорахувати час, який піде на виконання безпосередньо письмового завдання, подарувати рецепт швидкого виконання - ретельно сплануй кожен крок своєї роботи. Можна попрацювати з різноманітними пам'ятками. Можна придумати самим книгу "Рецепти успіху". Бо ці рецепти будуть створені самими учнями ).
4. Визначення     диференційованої    групи     за     ступенем самостійності.
Завдання: привчати учнів свідомо обирати завдання за ступенем самостійності, реально оцінювати свої можливості.
Краще дітям сісти по рядах,  це дозволить більш організовано надавати допомогу учням, якщо у них виникають питання(знак ?), без перешкод ходити помічнику-консультанту.)
 - працюють самостійно без відповідних інструктажів з будь-чийого боку;
 - проговорили план виконання роботи в парі;
 - учнів інструктує вчитель;
 - учні, що працюють з вчителем.
II.  Інтелектуальна розминка ( "Гімнастика розуму")
Завдання: актуалізувати знання чи мотивувати пізнавальну самостійність.
Різноманітні міні-вікторини, бліц-опитування. Можна запропонувати провести розминку окремим учням . Це підвищує інтерес до самостійної роботи та мотивацію пізнавальної діяльності.
Завдання даного етапу можуть бути спрямовані на повторення необхідних теоритичних положень. Це доцільно робити, коли домашнє завдання важке чи велике за обсягом .
III. Самостійне виконання домашнього завдання.
1. Інструктаж учнів перед виконанням домашнього завдання.
- Що було задано додому?
Завдання: формувати навички раціональної організації праці. (Діти відкривають щоденники і визначаються: що задано,  де знаходиться завдання, відкривають необхідні сторінки підручника).
- Які знання нам потрібно поновити, щоб успішно виконати домашнє завдання?
- Які таблиці, посібники, правила і таке інше допоможуть нам в цьому?
2. Повторення теоретичних положень, понять, алгоритмів.
Завдання: актуалізуючи теоретичні знання, можна запобігти помилок при виконанні завдання.
(Повторення відбувається у кожній диференційованій групі: самостійно, в парах, фронтально, індивідуально ).
 3. Робота з інструкціями до вправи.
- Прочитайте завдання до вправи, обдумайте і задайте питання про те, що вам не зрозуміло.
Завдання: привчати вдумливо вчитуватись у завдання і визначати порядок виконання операцій.
(Діти мають з 'ясувати, що і як треба виконувати. Вихователь акцентує увагу на тому, що питання можна задавати тільки зараз. Якщо у тебе виникнуть питання потім, ти порушиш умову успішної праці для всіх.)
4.  Самостійна робота.
Завдання: привчати працювати самостійно, без втручання зі сторони.
(Учні починають самостійно виконувати завдання у відповідності до обраної програми дій. Вчитель працює індивідуально з окремим учнем, тримає в полі зору роботу учнів, що працюють під контролем вчителя. Слід нагадати дітям про час. Якщо учень виконав роботу, він може вийти чи перейти до ігрового куточку, на килим. Можна запропонувати учневі зафіксувати час, який він витратив на письмову вправу, щоб оцінити себе. Якгцо час вичерпано і з роботою справилась більша частина дітей, слід перейти до перевірки)
5.   Перевірка, корективи, самооцінка.
Завдання: формувати самооцінку.
Не помиляється тільки той, хто нічого не робить.
(Можна запропонувати зразок на дошці з яким звіряються учні: "Я сам себе контролюю, я уважно перечитую кожне слово, звіряю кожну літеру, кожну цифру. Я знайшов у себе помилку і виправив - Я молодець! Виставляю собі на шкалі оцінку за правильність і охайність ".
Доцільно буде використати взаємоперевірку в парах, а помічники консультанти відберуть роботи на виставку).
ІV. Підведення підсумків
Завдання: привчати до рефлексії.
-    Що було найлегшим при виконанні завдання? Чому?
-    Що давалося найважче? Чому?
-    Що ще не до кінця було зрозуміле?
-    Що ти відчував, коли щось не виходило?
-    Що тобі допомогло успішно виконати роботу?
-  Що тобі заважало, чи хто тобі заважав? (Можна порадити тому, хто заважав, надалі не порушувати правила тиші і бути уважним до товаришів).
-   Чи задоволений своєю роботою?
-   Що ти відчував, коли все в тебе вийшло?

Комментариев нет:

Отправить комментарий